Khamis, 5 Januari 2012

2012 - Mia dah 7 Tahun..

Mia dah Darjah 1
Meaning..Mia dan 7 tahun
Meaning..Gue dah agak matang usianya
Baru Gue sedar diri lor..
Selama ni agak lupa daratan..
(ingat masih muda remaja lagi)
hehehe
Hari pertama sekolah, Pagi2 mia dh bangun
dia ingat dia sekolah pagi..sb masa skolah tadika dulu
dia kul 5.30 pg dh bangun sb kena ikut
time saya g keja..
tp mggu pertama persekolahan saya dh ambil cuti
semata2 nk menguruskan persekolahan dia
Suka?
Ye..saya teruja sangat sebab ini
1st time anak masuk sekolah you!!!
berbeza perasaannya dengan time dia masuk tadika dulu
terasa saya telah menempuhi
 era2 kematangan dalam hidup..
Saya daftarkan Mia kat
Sekolah Kebangsaan Tarcisian Convent, Ipoh
Sekolah ni dari Guru Besar, cikgu2 dia
semuanya guru perempuan
mungkin sb Sekolah ni Sekolah perempuan
jd diaorg dh tetapkan undang2 mcm tu kot..
Untuk budak djh 1-3 dia skolah sesi petang
jadi mia pn skolah ptg jgklh..
Sian gak dia..pg2 terpaksa bangun seperti biasa kul 5.30 pg
Sy transitkn kt tadika lama dia
Kul 7.45 pg ada van skolah tggu dia
tuk g sekolah agama Al Barakah
Al Barakah ni kira mcm Sekolah Pondok jgklh
tp Skolah Pondok versi moden
Skolah ni milik sepenuh Ustaz Kazim Elias
Bagus sekolah agama ni..Agak popular kt Ipoh
Sekolah ni jgk Sekolah Tahfiz
Sekolah agama ni swasta tp bwh pemerhatian
Jabatan Agama Islam Negeri Perak
Kalau sesi pagi Skolah ni start 8pg - 10.45pg
jadi mia cuma berpeluang merehatkn diri
selama 2 1/2 jam jek sb pas abis skolah agama
Mia akan g blk ke taska dia
pas mkn trus siap2 g sekolah kebangsaan plak
yang sy rasa sedih sb mia kena pndi2
bersiap sendiri nk skolah
ye..saya sedih sangat..
tapi saya yakin sgt2 mia boleh berdikari..
harap mcm tulh ye..
Mudah2an perjalanan hidup anak2 saya 
sentiasa dipermudahkanNYA
Saya dah cuba sediakan yang terbaik untuk anak2 saya
dan saya harap2 sgt segala ilmu dunia dan akhirat
yg diperolehi oleh diaorg nanti
akan menjadi bekalan untuk diaorg bila di sana nanti
Amin..mudah2an semuanya akan diberkati :))

P/S : panjangnya..dah mcm nk wat cerpen jek..jgn boring bacanya yek..kata sayang :))



Tiada ulasan:

Catat Ulasan